"Et godt sted å være"

Vang aktivitetsbarnehage holder til i naturskjønne omgivelser i Vang rett utenfor Hamar. Vi er omgitt av flere jorder og har mange muligheter for ulike turmål. I tilknytning til barnehagen har vi både grillhytte og flere gapahuker i skogen. Vi er stolte over de flotte lokalene vi disponerer både ute og inne. Vi har egen gymsal, eget svømmebasseng, store og romslige avdelinger malt i lyse og koselige farger. De minste barna har sitt eget rom fylt med vogner. Barna får tildelt hver sin vogn, som de bruker under den tiden de sover i barnehagen.

Vår åpningstid er fra kl. 07.00 til 16.30.

Vi er en barnehage med 3 avdelinger. På avdeling Måne går et og to åringene.Sol er en mellomavdeling for barn fra ca 2 til 5 år. Stjerne er for de eldste barna.Vi er ca 50 barn på huset.

Personalgruppa utfyller hverandre når det gjelder både kompetanse og erfaring, felles for alle som jobber i Vang er en interesse og et brennende engasjement for natur, bevegelse og natur, samt fokus på viktigheten av et trygt og godt barnehage miljø – Hvor fokus på gode relasjoner, humor og glede gir et godt bilde av en barnehage med høy kompetanse. Vi jobber forskningsbasert og jobber kontinuerlig for å skape de beste rammene vi kan få til i hverdagen for best mulig og jobbe helsefremmende for små og store.

Vi er opptatt av å holde oss faglig oppdatert, og er Partnerbarnehage for Høgskolen i Innlandet, fakultetet for lærerutdanning og pedagogikk. Det betyr at vi gjennom hele året har Barnehagelærere ute i praksis i barnehagen.