Årets høydepunkt- felles planleggingsdag med alle ansatte

Den årlige felles planleggingsdagen er noe vi alltid gleder oss til! Heldigvis fikk vi vært sammen i år også, men på en annen måte. Vi inviterte alle ULNA- ansatte til "Studio- ULNA" og en digital planleggingsdag.

I «Studio ULNA» hadde vi faglig innhold, kåringer, konkurranser, mye engasjement, glød og moro!

Laila daglig leder, innledet dagen om status i ULNA- barnehagene, om verdiarbeidet, den faglige satsingen, medarbeiderundersøkelsen, foreldreundersøkelsen m.m. Lillian, Personal- og barnehagesjef, loset oss trygt gjennom dagen og var dagens "hovedprogramleder" i "Studio- ULNA".

Laila og HR/markedsansvarlig Trude, viste frem den nye behagelige strikkede ULNA- gensere med 50 % ull som er på vei til alle ansatte.

Vi hadde to fantastiske eksterne forelesere

Marco Elsafadi foreleste inspirerende om motivasjon og begeistring.
«Takknemlighet gir livsglede... »

Katrine Giæver, Førsteamanuensis på Oslo Met på Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier, Institutt for barnehagelærerutdanning, foreleste engasjert om barns muligheter for deltakelse i den flerkulturelle barnehage.

Viktig og godt innlegg om barnehageloven og nulltoleranse for mobbing og krenkelser, med Fagsjef i ULNA- barnehagene, Tonje

I tillegg hadde vi i "Studio- ULNA" litt innslag i skikkelig "God morgen Norge"- stil. Vi hadde vår egen kokk og Blomsterekspert. Eiendomsansvarlig Per Arne stilte for anledningen opp som "kokken Pencke", og Fagsjef Tonje stilte som våre egen "Blomster- Tonje". "Pencke" laget sjokolade i hjerteformer og "Blomster- Tonje" dekorerte "ULNA- studio" med fargerike blomster.

Vi sang bursdagsang til alle som hadde bursdag denne dagen, hurra!

Kåringer og konkurranser:

Fast innslag på felles planleggingsdag er arbeidsmiljøprisen. Alle barnehagene jobber gjennom året med tiltak for å sikre et godt arbeidsmiljø. AMU (arbeidsmiljøutvalget) i ULNA- barnehagene mottok i år, også, mange gode bidrag. Dette året gikk Carpe Diem idrett- og naturbarnehage av med seieren, basert på gode tiltak og gode resultater (høy score på medarbeiderundersøkelsen og lavt sykefravær), og de får en pengesum som de kan bruke til å feire og gjøre noe sosialt sammen. Fjordbyen barnehage og Brovold barnehage kom på en veldig god 2. og 3. plass.

Trude avsluttet med en ULNA- quiz med spørsmål rettet mot blant annet dagens innhold. Hakkespetten barnehagen vant denne og fikk også en liten premie. Vi merket at konkurranseinstinktet er på plass, og ser frem til vi kan delta på Holmenkollstafetten og NM i fotball for barnehager igjen.

Tusen takk for en flott dag "sammen" fra oss i  "Studio ULNA"!

Takk til Farooq Isam i Fakkeltog.com for utstyr og teknisk hjelp gjennom dagen.